Get Adobe Flash player

Archiwum

Ciekawe strony

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj22696
mod_vvisit_counterWczoraj35697
mod_vvisit_counterW tym tygodniu58393
mod_vvisit_counterW zeszłym tygodniu201722
mod_vvisit_counterW tym miesiącu602969
mod_vvisit_counterW zeszłym miesiącu827064
mod_vvisit_counterRazem43819972

Naszą witrynę przegląda teraz: 255 gości, 4 bots 
Your IP: 54.224.18.114
Today: Lis 20, 2017

kolo_inf

Więcej artykułów…

Misja: Bezpieczny internet

Uczniowie szkoły podstawowej postanowili zostać „Sieciakami”. Najwięcej uczestników to uczniowie klasy czwartej. Każdy z nich musi ukończyć 15 misji kursu e-learningowego „Misja: Bezpieczny internet” udostępnionego w  serwisie edukacyjnym www.sieciaki.pl. Każda misja/moduł porusza inny temat dotyczący bezpieczeństwa dzieci online: kwestie prywatności, cyberprzemocy, niebezpiecznych treści, hejtu, zakupów online czy nadużywania internetu. Każda kolejna misja zostaje odblokowana dwa dni po ukończeniu poprzedniej. Aktywność ta cieszy się zainteresowaniem.

A może Ty chcesz zostać Sieciakiem? Wykonaj wszystkie aktywności. I bądź bezpieczny w sieci.

Sieciakami w naszej szkole już są:

Ania, Aleksandra, Bogusia, Emilka, Wiktoria, Bartosz, Marcin, Piotrek,Oliwia, Krystian, Marcin, Michał, Ola, Julia, Kacper, Szymon ...

Więcej…

Gminny Konkurs Informatyczny

Sukces Szymona!

Zajęcia pozalekcyjne prowadzone są dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum, w trakcie których uczą się programowania, grafiki komputerowej oraz poszerzają swoją wiedzę o ogólne zagadnienia informatyczne. W trakcie tych zajęć, uczniowie szkoły podstawowej postanowili zmierzyć się z problemem zaprogramowania symulacji rzutu sześcienną kostką do gry. Kacper, Szymon, Miłosz, Jakub i Jacek przygotowali własne propozycje gier/symulacji rzutu kostką na platformie Scratch. To samo zadanie zostało przedstawione na pięć różnych sposobów.  Podczas wspólnej debaty zostały wybrane dwie prace: Kacpra i Szymona, które przedstawiają wysoki poziom, zawierają dużą ilość kodu i mnóstwo złożonych elementów. Z pozoru prosta symulacja, w oczach Kacpra i Szymona urosła do rangi zaawansowanych projektów, w których zawarte zostały elementy sklepu (zakup dodatkowych gadżetów), zakładu, animacji, w tym rzut 3 kostek na wirującej płycie winylowej, czy mini gra „jednoręki bandyta”. Stworzona aplikacja miała umożliwić trzykrotny rzut kostką do gry. Po każdym rzucie ma być wyświetlona liczba wyrzuconych oczek, a po trzecim rzucie wyświetlona suma wszystkich rzutów. Dodatkowo można było uatrakcyjnić grę np. przez wprowadzenie dodatkowego zakładu - ile wyrzuci kostka w pojedynczym rzucie lub całej grze lub wprowadzenie dodatkowego (dodatkowych) gracza (graczy).

W dniu 27.04.2017 roku w Niepublicznym Gimnazjum w Zbylitowskiej Górze odbyło się rozstrzygnięcie II Gminnego Konkursu Informatycznego „Mistrz Kodowania Scratch”. Każdy uczeń w ciągu 5 minut, w obecności innych uczestników, nauczycieli i Komisji Konkursowej zaprezentował i omówił swoją pracę, która została wykonana podczas zajęć pozalekcyjnych. Do dyspozycji miał rzutnik i komputer z oprogramowaniem. Naszą szkołę reprezentowali Szymon i Kacper oraz Pani Marta, jako członek Komisji.

Duży sukces odniósł Szymon zajmując trzecie miejsce. Obu uczniom gratulujemy.

Łukasz Kwiek – nauczyciel Informatyki.

Link do pracy Szymona >>

Link do pracy Kacpra >>

Więcej…

Spotkanie z programistą

Kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów na bazie logicznego i abstrakcyjnego myślenia, myślenia algorytmicznego i sposobów reprezentowania informacji oraz programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera przynosi również korzyści zarówno w nauce innych przedmiotów, jak i w wielu aktywnościach życiowych. W przyszłości może przyczynić się do rozwoju kreatywności i działań innowacyjnych w wielu dziedzinach, poczynając od optymalizacji procesu przetwarzania informacji, aż po tworzenie nowych produktów zapewniających efektywność i niezawodność działania.

W związku z tym, w naszej szkole uczniowie próbują swoich sił w programowaniu. Do tego celu wykorzystujemy środowiska Baltie i Scratch. Młodsi uczniowie w pierwszym z programów tworzą własne projekty w trzech trybach: Budowanie, Czarowanie, Programowanie. Ciekawe projekty, które składają z bloków, przyczyniają się do kreatywności, a rywalizacja podczas budowania coraz to bardziej zaawansowanych projektów, zmusza do intensywnego wysiłku umysłowego.

Na zajęciach koła informatycznego młodzi informatycy przygotowują swoje programy/gry w drugim z programów. W trakcie pracy nad projektami ustalane są zakresy prac, omawiany algorytm działania, tworzone skrypty, oprawa graficzna, i najprzyjemniejszy etap prac – testowanie. W trakcie zabawy z Scratch-em uczą się logicznego i abstrakcyjnego myślenia. Na etapie testowania wprowadzane są poprawki i optymalizacja kodu.

Uczniowie klasy I gimnazjum mieli możliwość uczestniczyć w spotkaniu z programistą renomowanej firmy, zajmującej się tworzeniem nowoczesnych, innowacyjnych, aktywnych systemów dla samochodów. Spotkanie miało na celu pokazać praktyczne zastosowanie programowania i rozbudzić wśród uczniów ciekawość oraz chęć do nauki.

Więcej…

HOUR of CODE – Godzina kodowania w Tarnowcu

Godzina Kodowania jest globalną akcją, w której udział biorą dziesiątki milionów uczniów z ponad 180 krajów. Nieważne kim jesteś ani skąd pochodzisz, każdy może wziąć udział w „Godzinie Kodowania” i nauczyć się podstaw.
Jednogodzinne samouczki są dostępne w ponad 40 językach. Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie. Godzina kodowania jest dostępna dla wszystkich w wieku od 4 do 104 lat.

Zachęcamy wszystkich uczniów do wzięcia udziału w akcji.

  1. Wejdź na stronę

https://www.code.org

https://hourofcode.com/pl/learn

  1. Oglądnij filmiki instruktażowe.
  2. Wykonaj wszystkie zadania
  3. Zdobądź CERTYFIKAT


Certyfikaty zdobyte przez naszych uczniów >>

Otwarta Pracownia Komputerowa - Zajęcia w terenie grupa 1


Kolejna grupa projektowa na zajęciach w terenie w Skamieniałym Miasteczku. (Szkoła Podstawowa)




Więcej…

Otwarta Pracownia Komputerowa - Zajęcia w terenie


Gimnazjalna grupa projektowa na zajęciach w terenie w Skamieniałym Miasteczku.





Więcej…

Otwarta Pracownia Komputerowa - Zajęcia z tabletem graficznym

Podczas zajęć komputerowych w ramach projektu "Otwarta pracownia komputerowa" uczniowie poznali pracę z tabletem graficznym. Każdy samodzielnie przetestował urządzenie i wykonał własny napis.







Więcej…

Zajęcia komputerowe

„Code Week” jest częścią Europejskiego Tygodnia Kodowania, który odbywa się w 2016 roku już po raz trzeci. Jego celem jest popularyzacja i promocja nauki programowania wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. W ubiegłym roku w Polsce odbyło się ponad 300 wydarzeń promujących kodowanie.

W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania uczniowie Zespołu Szkół Publicznych w Tarnowcu na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych uczą się programować. Podczas zajęć dodatkowych (projekt „Otwarta pracownia komputerowa”) uczniowie uczestniczyli w warsztacie online na temat: „Zaprogramuj się na dobrą zabawę” zorganizowaną przez Akademię NASK.  Podczas tych zajęć wykładowca mobilizował uczniów do wspólnego wysiłku i zabawy. W ciekawy sposób przedstawił podstawy programowania bez użycia jakiegokolwiek sprzętu elektronicznego.

Ponadto  realizując innowację pedagogiczną uczniowie szkoły podstawowej poznają środowiska programistyczne i wspólnymi siłami tworzą własne gry platformowe, które później testują. Wychwycone błędy,  bądź sugestie testerów są wprowadzane do następnej wersji programu/gry.


Więcej…

Projektujemy odblaski

Na zajęciach komputerowych uczniowie projektowali odblaski w ramach działań związanych z promocją Bezpieczeństwa - Odblaskowa Szkoła

Naszą witrynę przegląda teraz 259 gości 
Twoje IP : 54.224.18.114 Host: ec2-54-224-18-114.compute-1.amazonaws.com

Używamy plików cookies, Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki - Wiecej na temat cookies.

Akceptuje pliki cookies z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information